woggen - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Janine - WaarBenJij.nu woggen - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Janine - WaarBenJij.nu

woggen

Door: Janine

Blijf op de hoogte en volg Janine

27 Januari 2010 | Duitsland, Berlijn

Ooit wel eens gehoord van WOG? (WerkOntwijkendGedrag) Want dat doe ik nu. Heel erg, de hele dag al. Want op een of andere manier kan ik niet echt met mijn werk bezig zijn, nu de financiële hamer boven mijn hoofd heen en weer zwaait.
Dat zit zo: ik doe (naast freelance journalistenwerk) ook nog "even" een promotie-onderzoek. Als ik braaf wekenlang aan geldbedelstukken en tussenberichten werk, dan krijg ik dat geld normaal gesproken ook. Bijkomend voordeel is dat mijn "Doktormutter" in de commissie met het dikke geld zit. Dus. Goed geregeld, zou je zeggen.

Maar ja, op een dag dat ze daar over gaan beslissen (VANDAAG DUS) dan krijg ik een beetje het heen en weer.
En dan slaat de twijfel toe: is het wel goed genoeg? waar slaat dat hele onderzoek eigenlijk op? Had ik de afgelopen 10 maanden niet veel meer moeten doen? (antwoord is altijd ja, kijk maar naar de tijd die internet inneemt)

Dus verdoe ik mijn tijd met woggen (online spelletjes doen, doelloos rondsurfen, een nieuw account hier aanmaken)... hoe ik dat in mijn volgende Zwischenbericht moet verantwoorden, weet ik nog niet.

Om het eerste logje een beetje vrolijker af te sluiten: gisteren en vandaag was een nicht van mijn man hier: enorm onzeker over haar toekomst (ze is bijna 18, doet straks eindexamen en weet nog niet was ze wil en kan) en kwam hier om met mijn man de Uni te gaan bekijken en een hoorcollege te volgen.
Ben benieuwd of dat haar verder helpt! ;-)

  • 28 Januari 2010 - 11:45

    Door:

    Hé leuk! Nu kan ik ook bij jou lezen!

  • 28 Januari 2010 - 13:05

    Janine:

    jep! Hopelijk blaas ik er weer een beetje meer leven in...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Berlijn

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

11 Februari 2010

Lentekriebels

04 Februari 2010

Aanvragen enzo

28 Januari 2010

Een logje uit de oude doos

27 Januari 2010

woggen
Janine

Welkom op het blog van Janine! Sinds een paar jaar woon ik met mijn (Duitse) man en (Nederlandse) hond in Duitsland, aanvankelijk voor mijn afstuderen, later voor werk. Hier schrijf ik over ons nieuwe leventje. ;-)

Actief sinds 27 Jan. 2010
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 3892

Voorgaande reizen:

01 Januari 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: